Gyne on ohi! Kerrompas koko stoorin.

Klo 8.45 lähdin suurinpiirtein kipittämään kohti kaupunkia. Lähetin heti alkumatkasta Hänelle viestin, että varmasti kuolen sinne. Olin ihan kauhuissani! Koko kävelymatka meni ihan pilvessä. Jalat oli ihan vetelät. Sydän pamppaili menemään minkä kerkesi. Heikotti. Ahdisti. Jossain välissä pyörrytti. Olin varmaan vitivalkoinen kävellessäni.

Yksityiselle saavuin n. 9.20 eli minulla oli 20min aikaa yrittää rentoutua. Kävin vessassa tarkistamassa, että paikat olivat suht. siistinä. Istuin parin mummelin viereen ja yritin rentoutua. Vilkuilin kelloa, raaputin kynsiäni, hermoilin, jalat tärisivät. Kello oli jotain vähää vaille kymmenen, kun pääsin sisälle. Siinä vaiheessa enää ei jännittänyt niin paljoa. Odotus teki tehtävänsä. Lääkäri näytti ensisilmäyksellä joltain motoristirouvalta, joka juo ja polttaa tupakkia. :D Täti oli varmaan about 50v. Hän kätteli minua ennen, kun menimme huoneeseen. Huone oli hämärä ja pieni. Lääkäri kysyi ensin, miksi tulin. Ihan normitarkastus, papa ja pilleriresepti. Sitten ne rutiinikysymykset: minkälaiset menkat? kuinka vanhana alkoi? koska viimeksi ollut? kuinka kauan pillereitä syönyt? onko ollu hyvät? haluatko vaihtaa? oletko vakisuhteessa? onko ennen otettu papa-koetta? onko mitään sairauksia?

Kysymysten jälkeen minä sitten sanoin lääkärille, että jännittää ihan kauheasti. Täti sanoi, ettei ole mitään jännitettävää. Ja ei kyllä ollutkaan! Menin verhojen taakse ottamaan housut pois ja hipsin ujostellen tutkimuspöydälle. Jouduin vähän aikaa olemaan yksin huoneessa, koska lääkäri lähti hakemaan puuttuvia instrumentteja. Lääkäri pyysi sitten laittamaan jalat niille telineille. Ja, no, sitten minä olin siinä ihan näytillä. Eikä se tuntunut kovinkaan ujostuttavalta. Hänhän on lääkäri, joka näkee monenmoisia vaginoita monesti päivässä! Sitten hän otti instrumentin, suihkutti siihen jotain liukastetta varmaankin ja työnsi sen sisääni ja avasi. Oikeastaan sekään ei tuntunut miltään. Vähän jännältä vaan. Lääkäri totesi, että hyvin näkee ja hyvältä näyttää, ja alkoi ottamaan papaa. Netistä olen lukenut kauheita kertomuksia papan otosta. Että sattuu kauheasti jne. Mutta sekin tuntui vaan vähän epämiellyttävältä. Aivan niinku menkkakivuilta. Ei sen kummempaa! Papan jälkeen hän työnsi kaksi sormea sisääni ja paineli alavatsan päältä kohdun ja munasarjat. Sitten sain laittaa housut jalkaan ja hän kirjoitti minulle reseptin ja antoi laskun ja toivotti mukavaa päivää.

Ja tuossa se oli! Koko helahoito! Tutkimuspöydällä piti maata vain ehkä vähän yli minuutin. Koko homma yhteensä kesti ehkä 10 minuuttia. Ei todellakaan ollut mikään paha juttu! Huvittaa hieman, kun jännitin sitä ihan hirvittävästi. Se pakokauhu ja ahistus oli ihan turhaa. Mutta toki pieni jännitys on aina hyvästä.

Oli muuten todella hyvä lääkäritäti, vaikka kyllä ensin motoristilta vaikuttikin :D ymmärsi minua, kun sanoin, että jännittää. Teki kaiken rauhallisesti eikä hoppuillut. Ja sitten vielä kehui minua tutkimuksen lopuksi, kun olin osannut olla jännityksestä huolimatta. Monilla jännitys saattaa aiheuttaa sen, ettei tutkimus edes onnistu. Lääkäri myös pääsi kehumaan Häntäkin. Lääkäri oli kirjoittamassa minulle reseptiä Yasminelleihin, joita olen nyt 6kk käyttänyt. Hän kommentoi, että voin kyllä vaihtaakkin, koska yasminellet on hieman kalliimmat kuin muut pillerit. Mutta kun pillerit ovat sopineet minulle todella hyvin, niin en kyllä ala hinnan takia niitä vaihtamaan. Sanoin myös, että avokki on lupautunut puolet aina pillereistä kustantamaan. Lääkäri heti virkkoi siihen, että olempas hyvän poikaystävän löytänyt :) Todellakin!

Yksi neuvo niille, jotka on menossa ekaa kertaa gynelle. Älkää missään nimessä lukeko heti ensimmäisenä netistä toisten kauhukokemuksia!! Minä nimittäin tein niin ja mielikuvitukseni piirsi päähäni kaikenlaisia kauhukuvia. Eilen oikein itkin kauhuissani, kun menin lukemaan netistä erilaisia gynejuttuja.

Nyt on todella todella helpottunut olo! Seuraava gynekäynti on sitten joskus vuoden tai parin päästä. Sinne menen kyllä jännittäen, mutta paljon iloisimmin mielin kuin nyt! :)

PS. Kirjoitan illalla hieman seksijuttuja ;)