Kirjoitin tuossa iltapäivällä postauksen, mutta Vuodatus sitten päätti pelleillä.

Tänään oli siis ensimmäinen työpäiväni päiväkodissa. Oli todella mukavaa :) Menin kahdeksaksi töihin. Osastollani oli jo muutama lapsi ja työntekijöitä. Keskustelin työntekijöiden kanssa vähän aikaa ja katselin lasten leikkiä. Sitten syötiin aamupuurot, leikittiin pari tuntia ja lähdettiin ulos. Tosin minä en lähtenyt, puin vain tytölle ulkovaatteet päälle. Ja huh, se pukeminen oli kyllä kunnon liikuntasuoritus! Ihan hikipäässä piti pukea. Onneksi lapsi ei kiukutellut. Siivoilin, autoin lapsilta vaatteet pois, kun he tulivat ulkoa. Laitoin kuravaatteita kuivumaan. Leikin lasten kanssa ja syötin yhtä poikaa, kun ei suostunut itse syömään.

Ei ollu yhtään inhottava päivä. Ei niitä lapsia kyllä kovin tarvitse nostella. Nuorin lapsi on juuri täyttänyt vuoden ja oppinut kävelemään. Hän on sellainen ihana pellavapää. Toiseksi söpöin lapsi heti veljenpojan jälkeen, joka on kohta puolitoistavuotias. Häntä pitää vain vähän avustaa esteiden ylityksessä jne. Ja hän on muutenkin niin kevyen oloinen, että nostaminenkin on helppoa. Eikä ne isommatkaan lapset ole niin painavia. Olen varmaan aina vain kuvitellut ja arkaillut liikaa. Jospa minä nyt uskaltaisin veljenpoikaakin hieman jo nostella. :)

Hän on töissä ja tulee kahdentoista jälkeen. Minä olen silloin varmaan jo unten mailla. Emme näe juuri ollenkaan nyt viikolla, harmi. Eilen oli niin ihana vastaanotto, kun tulin kotiin vanhempieni luota. Halimme sängylle tunnin verran ja puhuimme höpsöjä. Oi, olen niin rakastunut!